Deklaracje można najpierw sprawdzić, wysyłając je w trybie testowym, a dopiero potem w trybie roboczym. Dopiero uzyskanie UPO (Urzędowego Potwierdzenia Odbioru) w trybie roboczym oznacza formalne złożenie zeznania podatkowego. Po wysłaniu poprawnie wypełnionego formularza podatnik otrzymuje numer referencyjny. Numer ten jest potrzebny do pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) w przypadku, gdy przesłany dokument otrzyma status: "200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, Pobierz UPO" (w przypadku wysyłki w trybie roboczym). Potwierdzenie można zobaczyć i wydrukować na stronie www.e-deklaracje.gov.pl/files/pdf/UPO_v4-0.pdf, wprowadzając posiadany numer referencyjny.
Statusy dokumentów
Tylko w przypadku statusu "200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, Pobierz UPO" (Tryb: roboczy) podatnik ma pewność, że poprawnie złożył deklarację i może pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Jeśli podatnik otrzyma status "200 - Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, Pobierz UPO" (Tryb: testowy) powinien wybrać "Wyślij w trybie roboczym". System może wygenerować jednak inne statusy, które mogą świadczyć np. o błędach w deklaracji.